توقيع اتفاقية تعاون مشتركه

في اطار التعاون بين الهلال الاحمر الليبي بنغازي والمؤسسات المحلية بالمدينة تم صباح هذا اليوم توقيع اتفاقية تعاون مشترك بين الهلال الأحمر الليبي فرع بنغازي وكلية الطب البشري جامعة بنغازي تقضي باستحداث مشروع التعليم الطلابي الخدمي Service Learning وفتح مكتب طلابي للهلال الأحمر الليبي فرع بنغازي داخل الجامعة، وهذه المذكرة ستتيح للطلبة الاستفادة من خبرات مؤسسة الهلال الأحمر الليبي في العمل التطوعي ومد يد العون لهم لتوجيه قدراتهم وطاقتهم الشبابية بما يتلائم مع مجال تعليمهم ودراستهم، وتنمية وترسيخاً لمبدأ العمل التطوعي في مؤسسة عريقة كجامعة بنغازي، كما يستمد الطلبة التوجيه والارشاد من المخزون الوافر لدى كلية الطب البشري المتمثل عند اعضاء هيئة التدريس. إن التعاون بين مؤسستي الهلال الأحمر الليبي بنغازي وكلية الطب البشري يوفر التوازن بين الخبرة الميدانية والكفاءة العلمية التي توفره كل من المؤسستين، راجيين من ذلك رجوع الفائدة على ابنائنا الطلبة والمجتمع كله.

والجدير بالذكر أن التعليم الخدمي هو أحد أساليب التعليم الحديث، والذي يعطي أهمية متساوية لكلٍّ من التعليم والخدمة، حيث يطلب من الطالب تقديم خدمة باستعمال ما تعلمه خلال دراسته، ويعتبر هذا الأسلوب من التعليم ركن أساسي في وسائل التعليم الحديثة والتي تهدف هذه الاتفاقية إلى تطبيقه على أرض الواقع وجني ثماره على صعيد المساهة في تنمية القدرات العلمية والمعرفية لدى أبنائنا الطلبة وأطباء الغد، و الارتقاء بالجانب الصحي للمجتمع.

بنغازي

Today a memorandum of understanding was signed between the Libyan Red Crescent Benghazi and The Department of Medicine in Benghazi University. This step comes as a continuation of cooperation between the Libyan Red Crescent Benghazi and local organizations. The memorandum states opening an office for the Libyan Red Crescent inside the university campus, allowing students to benifit their communities through voluntary work using their acquired academic knowledge, an experience also reffered to as service learning. This falls within the goals of the Libyan Red Crescent of spreading volunteerism, and guiding students to use their skills and capabilities to the fullest, students will be guided and directed by the excellence of the teaching staff in the medical faculty. The contribution of both field expertise and medical knowledge to this agreement is the reason behind its success, we aspire to benifit both our future doctors and the community in which they live in.

Service learning is a modern method of education, which dictates equal importance to both learning and service at the same time, in such educational models students are asked to serve their communities with knowledge they aquired in their achademic studying. The memorandum seeks to implement such educational models to benifit both future doctors and thier communities.

Posted in Uncategorized.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *